perjantai 5. huhtikuuta 2013

Työt

Noni,

Elikkäs oon tässä käynyt aika paljon töissä ja en oo kerennyt oikeesti tekemään hirveesti mitään muutu. Eilen kävi muun muassa niinkin ärsyttävästi, että luulin minulla olevan vapaapäivä, MUTTA pomo soitti ja kysyi aamupalan aikana, että enkö olekaan tulossa töihin. Mietin, että no mitähän kuraa tää nyt sitten on ja meinasin hermostua. En kuitenkaan hermostunut ja menin töihin sitten about 40 minsaa myöhässä. En tiedä milloin tuo vuoro oli työvuorolistaani ilmestynyt, sillä katson kyseiset asiat aina tosi tarkasti. En yhtään epäilisi, jotteiko pomo olisi lisännyt tuota vuoroa minulle vapaapäiväni aikana, joka oli siis kyseistä tapahtumaa edeltäneenä päivänä. Minulla ei todellakaan ole yhtään luottoa häneen. 

Yleensä olen todella tunnollinen työntekijä. Tuolla työpaikassa se ei taida pitää paikkaansa, sillä paikka jossa olen töissä on aika kammottava. Ihmiset ovat toisilleen todella julmia ja todella harvat osaavat antaa palautetta rakentavaan sävyy. Onneksi siellä on kuitenkin edes muutama mukava henkilö, joille haluaa puhua. Suurimmalta osalta tekisi ajoittain mieli kysyä, että mitä pahaa heille on joskus tehty, että heidän täytyy käyttäytyä niin inhottavasti.

Minusta tuntuu siltä, että jos tilanne ei tuolla muuta niin lähden kävelemään ja otan kaikkien aikojen dramaattisimmat loparit! Jos siellä ei olisi niitä paria mukavaa tyyppiä, olisin luultavasti jo lopettanut siellä. Kenenkään ei minun mielestä pitäisi joutua kärsimään työpaikalla niin paljon. Yleensä jos työpaikalla on inhottava olla johtuu se asiakkaista, mutta tuolla se johtuu pääasiassa huonosta työilmapiiristä. Minusta työtovereiden pitäisi tukea toisiaan ja yrittää helpottaa päivän etenemistä olemalla toisilleen ystävällisiä ja kertomalla vaikka vitsejä. Ihan mitä tahansa, jotta ilmipiiri olisi kevyt ja miellyttävä. Tuolla tuntuu, että mitä perseempi päivä kaikilla on sen parempi.

Saanen siis ehdottaa kaikille lukijoille, että työpaikalla ja no missä tahansa, niin yritetään piristää toisten päivää kertomalla vaikka joku surkea vitsi tai jotain. Jos, ette tiedä yhtään, niin kerrompa sitten yhden minun ns. vakiovitseistä. Elikkäs: Mikki Hiiri ja Hessu Hopo olivat laulamassa karaokea, kunnes joku sitten yleisöstä huusi: "Tunge se mikki perseesees". Jes tiedän, että tuo on ehkä yks paskimmista vitseistä ikinä, mutta muun muassa eräänä hyvinkin ikimuistoisena Juhannuksena se oli mitä mahtavin. Tiedättehän te mitä alkoholi ihmisille tekee. Mutta jatketaampa taas joskus. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti