tiistai 5. helmikuuta 2013

Aloitus

Hei,

Olen juuri muuton ja muutosten partaalla. Ajattelin, että muuton aikana olisi syytä tehdä elämässä muitakin suuria muutoksia. Minulla on jatkuvasti työnhaku käynnissä ja vaikka tilanne näyttääkin melko heikolta, en ole menettänyt toivoani! Valmistuin juuri koulusta ja sanoin kaikille ystävilleni, että tulen hymyilemään varmaan puoli vuotta putkeen saatuani opinnäytetyön kasaan ja sen myös aion tehdä! Tuosta puolesta vuodesta on vielä viisi kuukautta jäljellä, joten on kehiteltävä runsaasti ilon aiheita.

Ilon aiheista minulle tuli mieleen sellainen suunnitelma johon tarvitsen viime viikolla Monkista ostamaani ihanaa kangaskassia. Kyseisen laukun laitan uuden asuntoni seinälle ja täytän sen erilaisilla ideoilla ja haasteilla. Muuttoni on maaliskuussa, joten minulla on aikaa kehitellä noita ideoita vielä muutama viikko. Nyt minulla on kasassa lähes 20 ideaa, mutta vielä pitäisi kehitellä noin 25 ideaa. Ajattelin nimittäin poimia siitä kassista aina yhden idean kerran viikossa. Näihin ideoihin kuuluu muun muuassa se, että minun täytyy lähettää ystävälleni kirje, kirjoittaa itselleni kirje, jonka voin lukea vasta viiden vuoden päästä ja myös sellaisia asioita kuin tanssikurssille ilmottautuminen ja vaatekaapin siivoaminen. Asioita on siis laidasta laitaan ja lisää täytyy keksiä. 





Blogin kirjoittaminen on ollut haaveissani jo kauan ja tämän unelman päätin aloittaa jo ennen kangaskassista tulevaa ehdotusta. Nautin kirjoittamisesta ja minulla onkin runsaasti käsikirjoituksia, päiväkirjoja ja muistikirjoja täynnä erilaisia tarinoita. Vaikka nautin kirjoittamisesta äärimmäisesti on minulle kuitenkin usein kirjoitusvirheitä ja muita ongelmia ja toivonkin, etteivät lukijat takertuisi tällaisiin pikkuasioihin, vaan löytäisivät blogistani jotain enemmän. 


Elämä ei ole mitään ruusuilla tanssimista, joten luultavasti ajaudun ajottain (usein) valittamaan jostain arkipäiväisistä pikkuasioista, jotka vaikuttavat aina välillä maailman vaikeimmilta haasteilta. Tähän ikään päästyäni olen useaan otteeseen hämmästellyt vaikka sun mitä ja toivon edelleen, että "aikuisena" tulen ymmärtämään kaikki nämä asiat. Mikä on elämän tarkoitus? No just, en kyllä aio noin suuriin kysymyksiin takertua, vaan ennemmin siihen miten joinain aamuina ärsyttää, että on taas laittanut herätyksen liian myöhään soimaan. Eikö sitä ikinä voi oppia laittamaan herätystä esimerkiksi edes 15 minuuttia aikaisemmin herättämään? No joo, katotaan jos avaudun tuostakin aiheesta joskus toiste. 


Blogissa aion siis kertoa omasta työhakuprosessistani, ihmissuhdeasioista (jotka eivät tunnu koskaan selkenevän) ja mikä jottei jopa siitä, kuinka upea leffa Disneyn Pocahontas on! Lupaan kirjoittaa aiheista, jotka elämääni kyseisellä hetkellä arveluttaa, ihastuttaa, satuttaa ja harmittaa.      


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti